Szanowni mieszkańcy!
Pojawiły się dodatkowe miejsca w projekcie „Wymiana kotłów na paliwa stałe w budynkach mieszkalnych Gminy Szaflary”. Jeśli więc planujesz wymianę swojego starego kotła węglowego na nowy, ekologiczny kocioł na ekogroszek lub pellet, skorzystaj z możliwości uzyskania dofinansowania
Nie zapominajmy, że zgodnie z „Uchwałą Nr XXXII/452/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 23 styczna 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa małopolskiego ograniczeń i zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw”, do końca 2022 roku należy wymienić wszystkie kotły, które nie spełniają wymogów co najmniej 3 klasy. Kotły klasy 3 oraz 4 będzie można użytkować do końca 2026 roku. Piece klasy 5 można natomiast użytkować bezterminowo. Warto więc już teraz zadbać o swoją przyszłość i wymienić piec.
Aby uzyskać dofinansowanie:
1. | Wypełnij i złóż ankietę |
⇒ |
Gotową ankietę złożyć można w sekretariacie, pokój nr 10. Każda ankieta zostanie poddana analizie pod kątem możliwości udziału w projekcie. |
2. | Czekaj na kontakt od audytora i umów się na wizytę |
⇒ |
Lista z mieszkańcami zakwalifikowanymi do programu zostanie przekazana do Urzędu Marszałkowskiego, który dostarczy ją firmie zajmującej się wykonywaniem ocen energetycznych. |
3. | Na drugiej wizycie audytora zapoznaj się z wynikami oceny |
⇒ |
Wykonanie oceny energetycznej jest podstawą do wzięcia udziału w projekcie. Określone zostaną tam m.in. zalecenia termomodernizacyjne (jeśli są konieczne), zostanie również dobrana optymalna moc kotła dla budynku. |
4. | Złóż wniosek o dofinansowanie |
⇒ |
Pomoc przy jego wypełnieniu można otrzymać w pokoju nr 12 w Urzędzie Gminy. Następnie wniosek zostanie zweryfikowany pod kątem wyników oceny oraz regulaminu programu. |
5. | Podpisz umowę i wymień piec |
⇒ |
Dopiero po podpisaniu umowy można rozpocząć inwestycję, a więc zakupić nowy kocioł i wymienić stary. |
6. | Złóż wniosek o rozliczenie |
⇒ |
Masz na to 14 dni od daty zakończenia realizacji inwestycji określonej na umowie. Do wniosku należy dołączyć wszystkie wymagane faktury i protokoły. |
7. | Otrzymaj refundację części poniesionych kosztów |
⇒ |
Dofinansowanie przyznawane jest na zasadzie refundacji – najpierw ponosisz koszty inwestycji, później następuje zwrot części kosztów. |
8. | Ciesz się nowym, ekologicznym źródłem ciepła, wygodą i czystym powietrzem |
⇒ |
Pamiętaj, aby przez okres trwania projektu (5 lat) zbierać dowody zakupu odpowiedniego paliwa. |
Ankieta dostępna jest poniżej, można ją również otrzymać w Urzędzie Gminy Szaflary przy ul. Zakopiańskiej 18, pokój numer 12, gdzie uzyskać można także pomoc przy jej wypełnianiu oraz dodatkowe informacje na temat programu.
Warto zapoznać się również z Regulaminem przyznawania dotacji, podjętego Uchwałą Rady Gminy Szaflary, do którego załącznikiem jest Umowa jak i wszystkie wnioski. Uchwała ta zamieszczona jest poniżej.
UWAGA! Liczba miejsc jest ograniczona! Zgodnie z regulaminem konkursu, kolejność złożenia ankiet determinuje miejsce na liście. Aby znaleźć się na liście głównej, należy więc jak najszybciej złożyć ankietę.
Anna Urbaniak
Pliki do pobrania: