OPIEKA NAD DZIECKIEM DO LAT 3 – ŻŁOBKI, KLUBY DZIECIĘCE
WPIS DO REJESTRU
Wójt Gminy Szaflary informuje, iż prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1829) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, prowadzonego przez samorząd gminny.
Kogo dotyczy
- osób fizycznych
- osób prawnych
- jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej
Wymagane dokumenty
-
Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku, należy przedstawić:
-
Odpis z odpowiedniego rejestru
-
Dokumentu stwierdzającego tożsamość
-
Zaświadczenie o niekaralności
-
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
-
Potwierdzenie uiszczenia opłaty za wpis do rejestru.
Opłaty
Opłata za wpis do rejestru podlega jednorazowej opłacie w wysokości 525,00 zł. Powyższą opłatę należy uiścić przed złożeniem wniosku o wpis do rejestru żłobków/klubów dziecięcych.
Forma załatwienia
-
Wójt Gminy Szaflary wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru, zawierające następujące dane:
-
nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru,
-
datę i numer wpisu do rejestru,
-
formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę,
-
nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy,
-
miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
-
Decyzja administracyjna o odmowie wpisu do rejestru jest wydawana, jeżeli:
-
podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
-
wydane jest prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
-
Decyzja administracyjna o wykreśleniu z rejestru jest wydawana w przypadku:
-
złożenia przez podmiot wniosku o wykreślenie z rejestru,
-
nie usunięcia przez podmiot w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
-
przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
Termin załatwienia sprawy
Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku.
Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru, stronie służy prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi i informacje dodatkowe
-
Wójt Gminy Szaflary posiada obowiązek i kompetencje w zakresie nadzoru nad działalnością żłobka lub klubu dziecięcego.
-
Informacja o żłobku lub klubie dziecięcym jest publikowana w BIP.
-
Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.
-
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłat.
-
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku o wpis do rejestru, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
DOTACJA CELOWA
Podmioty prowadzące żłobki na terenie Gminy Szaflary mogą otrzymywać dotację celową z budżetu Gminy Szaflary w wysokości 100,00 zł miesięcznie na każde dziecko objęte opieką w żłobku.
Osoba prowadząca sprawę:
Aneta Trzoniec
ul. Zakopiańska 18
34-424 Szaflary
pok. 17
tel. 18 26 123 18
email: aneta.trzoniec@szaflary.pl
Załączniki do pobrania
-
Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
-
Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych.
-
Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
-
Wniosek do Wójta Gminy Szaflary o udzielenie dotacji celowej dla żłobka.
-
Informacja o liczbie dzieci objętych opieką w żłobku.
-
Rozliczenie roczne/kwartalne z wykorzystania otrzymanej dotacji.
Podstawa prawna
-
Uchwała nr XXXVII/273/2017 Rady Gminy Szaflary z dnia 19 czerwca 2017 r. w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami.
-
Uchwała nr XXXVII/274/2017 Rady Gminy Szaflary z dnia 19 czerwca 2017 r. w sprawie określenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Wójta Gminy Szaflary.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2016 r. poz. 23)
-
Uchwała nr XXXVI/256/2017 Rady Gminy Szaflary z dnia 29 maja 2017 w sprawie określenia wysokości, zasad udzielania i rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Gminy Szaflary.
Załącznik nr 1 – Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Załącznik nr 2 – Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych.
Załącznik nr 3 – Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Załącznik nr 4 – Wniosek do Wójta Gminy Szaflary o udzielenie dotacji celowej
Załącznik nr 5 – Rozliczenie otrzymanej dotacji
Załącznik nr 6 – Informacja o liczbie dzieci objętych opieką w żłobku